Náš web používá soubory cookie. Pokud tento web používáte, znamená to, že s tím souhlasíte. Doufáme, že je to v pořádku. Přečtěte si naše zásady používání souborů cookie.

Velkolepým uvedením Verdiho opery Aida v přírodním amfiteátru na Lochotíně, vyvrcholila divadelní sezóna plzeňského Divadla J. K. Tyla.

Velkolepým uvedením Verdiho opery Aida, 1. července v přírodním amfiteátru na Lochotíně, vyvrcholila divadelní sezóna plzeňského Divadla J. K. Tyla. Na představení pod širým nebem se podílely tři stovky lidí včetně orchestru, baletu a sborů a jednalo se o produkčně a organizačně asi nejrozsáhlejší inscenací v historii divadla, jak uvedl šéf plzeňského operního souboru a režisér nastudování, Tomáš Pilař.

Pod taktovkou dirigenta Norberta Baxy účinkovali vynikající pěvci v čele s pěveckými hvězdami evropského formátu Paolem Lardizzonem, Evou Urbanovou, Ivanem MarinemIvanou Veberovou, držitelkou ceny Thalie za rok 2014, v roli Aidy. Kromě sólistů, výrazně rozšířeného sboru a orchestru DJKT se v inscenaci uplatnil také baletní soubor DJKT. K nim se připojil i dětský balet, tanečníci s ohněm, množství akrobatů, více než 100členný komparz a také velbloud a dva fríští hřebci.

Scénografie celého představení byla založena na principu architektury starověkého města, vytvořeného z moderních materiálů. Kromě kovových konstrukcí, po nichž se pohybovali akrobati, dominovala scéně monumentální LED obrazovka. Videoart Petra Hlouška díky ní doplňoval scénografii o další prostory. Asi tříhodinové představení bylo doplněno také výrazným světelným designempyrotechnickými efekty.

Společnost Rental PRO akci kompletně technicky zajistila. Atypickou scénu na míru vytvořil Lukáš Foniok z Rental PRO. Aby se nenarušil vzhled scény, umisťovali jsme subbasové moduly NEXO STM S118 atypicky zavěšením hned za „banán“ modulů NEXO STM M46 a B112. Dokonalé pokrytí Lochotínského areálu zvukem jsme pak dosáhli doplněním zvukového systému po stranách z modulů NEXO STM M28.

Sólisté byli snímáni bezdrátovými mikrofony, pro sbor však musely být připraveny mikrofony na více místech, jelikož se během představení přemisťoval.

Vzhledem k tomu, že se hrálo pod širým nebem, byla početná světelná technika připravena i na nepřízeň počasí a umístěna v tzv. LightDome.

}